Segons l’ONU, la ciència i la igualtat de gènere són vitals per realitzar els objectius de Desenvolupament Sostenible en l’Agenda 2030 que s’ha marcat l’organització.
Desafortunadament, l’accés de les dones a desenvolupar carreres relacionades amb la ciència segueix tenint moltes barreres. D’acord amb un estudi realitzat a 14 països, la probabilitat que les estudiants acabin una llicenciatura, un màster i un doctorat en alguna matèria relacionada amb la ciència és del 18%, 8% i 2%, respectivament. Mentre que la probabilitat pels estudiants masculins és del 37%, 18% i 6%.
És per totes aquestes raons que l'any 2015 l’Assemblea General de les Nacions Unides decideix proclamar l’11 de febrer com el Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència.
Per això, durant aquest mes, l'alumnat de 6è ha presentat a la classe en exposició oral més de 60 dones que han excel·lit en ciència, tecnologia, enginyeria o matemàtiques (STEAM).
Per celebrar l'11 de febrer hem col·laborat amb el programa https://100tifiques.cat/100tifiques-2021/ i hem celebrat una video conferència amb Begonya Bosch, professora de la https://www.uic.es/ca/facultat-de-medicina-i-ciencies-de-la-salut/ i investigadora en el camp de la regeneració cel·lular de teixits.
L'alumnat va mostrar-se molt interessat per les possibilitats d'aquest camp de recerca i van fer preguntes molt pertinents com:
- Es pot arribar a imprimir un ésser viu?
- Quin és el teu èxit en recerca més destacable?
- Podem arribar a curar la diabetis?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada